ARHIVA
2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002
  |   2017  |   POČETNA  |   EN
Davor Sanvincenti / Nevidljivi krajolici.
Prvi dio: Zemlja

Ana Kutleša




U jednom od svojih tekstova likovni kritičar Marko Golub je zaključio da samostalna izložba dobitnika Nagrade Radoslav Putar u Galeriji Miroslav Kraljević "može, ali ne mora reflektirati američka iskustva pobjednika, ali sva očekivanja obično su usmjerena prema tome." U slučaju Davora Sanvincentija, dobitnika nagrade za 2010. godinu, pažljivi slušatelj neće ostati razočaran. Ne samo u doslovnom smislu, zato što su dijelovi osmosatne kompozicije snimani, pored lokaliteta u Europi i Australiji, i u pustinjama američkog Zapada, već i zbog specifičnog tematiziranja prirode prisutnog u Sanvincentijevom radu.

Pišući o Polju munja, Walter de Maria ustanovljuje nemogućnost "fotografije, serije fotografija ili druge snimljene slike" da u potpunosti predstavi taj rad. "Izolacija je esencija land art-a" bilješka je koja slijedi, ujedno i kraj teksta (Some Facts, Notes, Data, Information, Statistics and Statements, Artforum, travanj 1980.). Raskorak između iskustva umjetnika u pejzažu pri stvaranju rada i reprezentacije za publiku u galeriji nesavladiv je i imanentan načinu na koji su land art prakse kodirane u zapadnoj umjetnosti. Izolacija, koju traži land art umjetnik, izmiče reprezentaciji. Esencija land art-a ne može se prikazati.

Snimljene zvučne sekvence u asimptotskoj su potrazi za čistom divljinom, za zvukom pejzaža lišenog ljudskog djelovanja. Zvuk koji možemo čuti u osmosatnom zapisu rezultat je selekcije tog iskustva, samim time on je već nešto drugo - izdvajanjem i stavljanjem u novi kontekst, montažom a potom i uvjetima reprodukcije promijenjeno je i značenje. "Nevidljivi pejzaži/Prvi dio: Zemlja" ne pokušava reprezentirati iskustvo, već manipulira s isječcima jedne neprikazive situacije i stvara novu perceptivnu situaciju, koja je i sama naglašeno neponovljiva i nesaglediva u cjelini, podcrtavajući fragmentarnost i procesualnost. Ona funkcionira kao dio vremena i prostora koji meditira nad vlastitim protjecanjem.

NAGRADA  |   NATJEČAJ  |   UMJETNICI  |   ŽIRI  |   IZLOŽBE  |   TEKSTOVI  |   PARTNERI  |   YVAA  |   IZVORI  |          ©  2007.  powered by  
visit SCCA web pages
•  IMPRESSUM & PRAVILA KORIŠTENJA  •  KONTAKT  •  W3C CSS  •  W3C XHTML 1.0  •  DESIGN  •