ARHIVA
2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002
  |   2017  |   POČETNA  |   EN
Press / izbor
Vrli novi svijet mladih umjetnika

Martina Kalle


/ Dodijeljena Nagrada Radoslav Putar - Goran Škofić, Ivan Fijolić i Zlatan Vehabović kritički progovaraju o svijetu u kojem živimo, dok Silvija Potočki Smiljanić istražuje odnos stvarnoga i imaginarnoga /

ZAGREB - Goran Škofić ovogodišnji je laureat Nagrade Radoslav Putar, što ju već osmu godinu Institut za suvremenu umjetnost dodjeljuje mladim umjetnicima do 35 godina. Škofić je nagrađen u srijedu na večer u Galeriji Galženica za video instalaciju "Corpus", a radovi četvoro finalista mogu se pogledati do 28. lipnja.

U toj instalaciji na šest kanala daje ironičan komentar nemogućih zahtjeva koje društvo postavlja pred tijelo - ne u okviru sveprisutnog zahtjeva fizičke ljepote, već umnažanja, kloniranja, oduzimanja ljudskosti, pretvaranja čovjeka u stroj. U šest društvenih situacija; vježbanje u teretani, tračanje, pljeskanje u koncertnoj dvorani, igranje golfa i skakanje u more, Škofić umnaža vlastiti lik koji u beskonačnost izvodi isti pokret, lišen humanizacije i mogućnosti pogreške i znakova umora.

Goran Škofić diplomirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi Dana Okija. U mediju videa proučava i tumači svijet oko sebe, odnosno život koji živimo.

Manje ili više društveno kritički raspoloženi su i ostali finalisti ovogodišnje Nagrade Putar. Kipar Ivan Fijolić šokira estetikom na tragu Kristiana Kožula, radovima "Školica" i "Monocikl".

Mračnim asocijacijama na djetinjstvo, nesputanu igru i smrt Fijolić ironično preispituje školovanje i pripremu za društvo, u kojem čovjek treba djelovati po zadanim parametrima i biti koristan društvu, postavljanje u kalupe i otuđivanje od nas samih u "Školici". Podsjećanjem na Duchampov kotač i same početke konceptualne umjetnosti spaja simboliku života (kotač) i smrti (šiljak) spojene u zastrašujućem vozilu. Slikar Zlatan Vehabović i dalje se bavi istraživanjima naracije unutar slikarstva pa u dvjema figuralnim kompozicijama u klasičnoj tehnici propituje turizam i putovanja kao posljednje utopije svakodnevice i mogućnosti opstanka zbog nezgoda koje suvremenog nomada iz konzumerističkog raja mogu zaskočiti u divljini.

Fotografkinja Silvija Potočki Smiljanić, za razliku od muških kolega, nije kritički raspoložena. Tri fotografije iz ciklusa "Brijuni" odišu magičnim i fantastičnim usred stvarnosti. Istraživanje magičnoga u našem umu usred zbiljskoga svijeta središnji je interes ove fotografkinje školovane u Pragu i Londonu, a izložene fotografije samo su manji dio ciklusa "Brijuni", u kojem fotografskom kamerom istražuje dugu i složenu otočku priču.

Izvor: Vjesnik online, Petak, 5. lipnja 2009.

NAGRADA  |   NATJEČAJ  |   UMJETNICI  |   ŽIRI  |   IZLOŽBE  |   TEKSTOVI  |   PARTNERI  |   YVAA  |   IZVORI  |          ©  2007.  powered by  
visit SCCA web pages
•  IMPRESSUM & PRAVILA KORIŠTENJA  •  KONTAKT  •  W3C CSS  •  W3C XHTML 1.0  •  DESIGN  •