ARHIVA
2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002
  |   2017  |   POČETNA  |   EN
Press / izbor

UMJETNOST
Što su predstavili četiri finalista za nagradu "Radoslav Putar"


HRABRI POTEZ TANJE DABO

ZAGREB, 22. rujna. Projekt Tanje Dabo "Čistoća" dobio je nagradu "Radoslav Putar" koja se dodjeljuje likovnomu umjetniku do dobi od 35 godina za rad u minuloj godini. To je jednoglasno odlučio stručni odbor u čijem su sastavu bili dr. Jasna Galjer s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, dr. Ljiljana Kolešnik s Instituta za povijest umjetnosti u Zagrebu, Igor Španjol iz Moderne galerije, Ljubljana te Janka Vukmir i Darko Šimičić iz Instituta za suvremenu umjetnost u Zagrebu.

Nagrada "Radoslav Putar" osnovana je ove godine na inicijativu Instituta za suvremenu umjetnost. Ime Radoslava Putara, koji je svojim povjesničarsko umjetničkim, kritičarskim i kustoskim radom obilježio drugu polovicu prošloga stoljeća u Hrvatskoj, postalo je ime nagrade, kao što je to prije njegova postalo ime povjesničara umjetnosti Jindricha Chalupeckog za češku te Oskara Čepana za slovačku nagradu. Kao i u navedenim zemljama i u Hrvatskoj nagradu financijski su podržale inozemne zaklade. Tu Foundation for Civil Society iz New Yorka, Trust for Mutual Understanding iz New Yorka, i SCCA Slovakia iz Bratislave.

U veliki finale za nagradu "Radoslav Putar", koja se sastoji od šest tjedana boravka u Kaliforniji s mogućnošću stjecanja znanja u tamošnjem "Headlands Center for Arts" te za tjedan boravka u New Yorku ušli su Marijan Crtalić, Tanja Dabo, Paulina Jazvić i Ines Krasić.

Marijan Crtalić predstavio se introspektivnim video radom, kroz koji eksplicitno ogoljuje svoju osobnost, odnose s bliskim ljudima i način života. Njegov način razmišljanja u jeziku umjetničkog videa pokazuje kombinaciju ekspresije kakvu poznajemo još iz rane faze filma te brzine i konzumerizma tipične za suvremenost. U ambijentalnoj instalaciji pod nazivom "Pinky room" Paulina Jazvić napravila je korak dalje u istraživanju prostora u odnosu na svoje prethodne radove. Pomoću prikupljenih starih predmeta, igračaka, lutaka i cipela starih mehanizama poput gramofona ova je mlada umjetnica ostvarila ambijent vrlo suptilne atmosfere, karakteristične za kazalište sjena. Za razliku od nježnog rada Pauline Jazvić, Ines Krasić pokazala se u šarenom izdanju koje je proizašlo iz estetike reklama. Rad Ines Krasić bio je ujedno i jedini "živi" rad na otvorenju jer u instalaciji sudjeluje šest ljudi u ulozi predstavljača različitih ideja i slogana. Šarenilo i prividna zaigranost u tom slučaju sakriva ozbiljnu društvenu kritiku potrošačkog društva, a ona se najintenzivnije uočava kroz pomalo morbidne elemente kao što su odjela izvedena iz Ku Klux Klan "estetike" u bijeloj i maskirnoj modnoj inačici.

Tanja Dabo, za razliku od ostalih sudionika, nije izložila svoj rad, već dokumentaciju rada, za što su članovi stručnog odbora smatrali da je vrlo hrabar potez. Godišnji napor koji je uložila u laštenje Galerije Miroslav Kraljević kulminirao je laštenjem mnogo većeg muzejskog prostora u Zadru. Kroz svoj projekt "Čistoća", čija osnovna odlika je činjenica da se kao umjetničko djelo koristi fizički rad, i to jedan od onih društveno najmanje vrednovanih, ova se umjetnica bavi problemom odnosa institucije i umjetnika, te također problemom odnosa institucije umjetnosti i njenih potrošača. Za ostale umjetnike-natjecatelje nema Amerike ove godine, ali ako ne pređu trideset i petu godinu života, te ako američke zaklade ostanu blagonaklone što se novaca tiče, moći će se ponovno natjecati iduće godine. (Olga Majcen)

Vjesnik, ponedjeljak, 23. rujna 2002., str. 16, Zagreb

NAGRADA  |   NATJEČAJ  |   UMJETNICI  |   ŽIRI  |   IZLOŽBE  |   TEKSTOVI  |   PARTNERI  |   YVAA  |   IZVORI  |          ©  2007.  powered by  
visit SCCA web pages
•  IMPRESSUM & PRAVILA KORIŠTENJA  •  KONTAKT  •  W3C CSS  •  W3C XHTML 1.0  •  DESIGN  •